top of page
Triumph TR8 V8 (ex. "works") | 07-1979 | 49.264 ml | Sold
Schermafbeelding 2023-01-16 om 17.03.07.png

Specificaties

Prijs

Sold

Bouwjaar

Kilometerstand

Kleur

Cilinderinhoud

KW

Cilinders

Brandstof

APK

Kenteken

07-1979

79.282 km

Red

3.528

115 KW (156 PK)

8

Benzine

07-2024

50-RFZ-8

TR8 245_edited.jpg

Bijtellingsvriendelijk

De auto

"One of a Kind" is nog een understatement voor deze Britse coupé!

Deze zeer zeldzame TR8, waarschijnlijk enig exemplaar wereldwijd, heeft matching numbers en heeft slechts 49.000 Miles gereden.

Dit was de ex-verkenningsauto van het Works-rallyteam, bereden door Per Eklund, Simo Lampinen en Tony Pond.

De TR8 heeft twee jaar de Rally van Ieper verkend, maar ook bijvoorbeeld de 1000 meren van Finland en talloze andere prestigieuze rally's wereldwijd. Daarvan is een compleet dossier aanwezig waarin de complete historie wordt weergegeven. Inclusief handgeschreven brieven, bewijsstukken en facturen van Bill Price, de directeur van het Works-team van Leylands.

Daarnaast nog meer bewijsstukken van Del Lines Atlantic Garage die de auto heeft geprepareerd.

Kosten noch moeite zijn gespaard om de auto zeer professioneel te restaureren. De auto is tot de laatste bout uit elkaar geweest. De carrosserie is in de oven geweest en staat in de epoxy. Het motorblok is gereviseerd, de auto is identiek zoals hij destijds de fabriek verliet. De motor is "geblueprint". Ja, dat moest ik ook even opzoeken :-) Maar het houdt het volgende in:

- onder andere de drijfstangen en zuigers zijn uitgewogen en er is voor gezorgd dat ze alle 8 even hoog komen t.o.v. elkaar,

- verbrandingsruimtes en ook de koppen zijn uitgeliterd (inhoud verbrandingsruimtes gelijk gemaakt).

De TR8 is destijds voorzien van een sperdifferentieel door Del Lines. Onnoemelijk veel facturen, bewijsstukken, handleidingen etc. zijn aanwezig.

Er is geen mooiere op deze aardkloot, zeker niet met deze unieke historie!

 

De Triumph is aangekocht in 2011 van de derde eigenaar die er 11.000 Miles mee heeft gereden sinds 1984. De vorige eigenaar heeft de auto in het najaar 2011 uit elkaar gehaald en heeft 7 jaar over deze intensieve en meer dan professionele restauratie gedaan voordat de auto weer op de weg is gekomen. Vooral het zoeken naar de juiste originele onderdelen was af en toe een behoorlijke uitdaging voor hem.

In 2018 is deze rode coupé weer op de weg gekomen. Sindsdien 1.200 Miles gereden en twee keer gekeurd met beide keren een steekproef. Het toeval wil, dat het beide keren dezelfde keurmeester was: bij de tweede keer heeft de beste man de auto niet eens bekeken. Hij was zwaar onder de indruk van de kwaliteit van deze Britse heer.

 

Dit is slechts een klein deel van wat is gedaan aan de auto:

- alles is gereviseerd: motor, originele dynamo, achteras,

- nieuwe aircopomp, moet nog gevuld worden met R412,

- Bluetooth 123 ontsteking in oude behuizing,

- auto is volledig ontdaan van de lak in de oven, nagestraald en in expoxy gespoten: roest nooit meer,

- underbody staat helemaal in 3M en is daarna gespoten,

- alle rubbers zijn van Powerflex (beste uit Australië),

- alles van aluminium is vapour-blasted,

- alles is gepoedercoat tot aan de tank toe,

- veel tijdspecifieke accessoires, Blaupunkt Berlin, Lucas square eights mistlampen,

- een 1978 cruise control los bij de auto,

- originele rally Garello verstralers.

 

Taxatiewaarde is €34.000,00

Taxatie-rapport wordt uiteraard meegeleverd.

Er zijn ooit 220 stuks gebouwd en geschat wordt, dat er nog een stuk of 30 over zijn. 

English & pic's of restoration >>>>

Schermafbeelding 2023-01-16 om 17.03.07.png

Informatie

Bezichtigen:

Wij werken op afspraak, direct een afspraak maken? 

Dat kan via: 0629043757 of via e-mail: info@micexclusive.nl

 

Jouw huidige auto inruilen:

Inruil is in principe altijd welkom. Indien je jouw huidige auto wil inruilen, stuur ons dan via dit formulier een e-mail met alle gevraagde gegevens van jouw auto. Wij doen je dan een passend voorstel.

 

Financiering:

Wij hebben een fijne samenwerking met Bekaro v.w.b. financieringen.

Je kunt via deze link een aanvraag direct bij Bekaro plaatsen.

 

Leasen:

Heb je interesse om deze auto te leasen? Wij verwijzen je dan graag naar onze samenwerkingspartner ConsuLease.

Hier zie je direct een overzicht van de kosten gebaseerd op deze auto. Direct naar deze website

 

Aflevering:

Indien gewenst, wordt deze auto gratis bij jou thuis afgeleverd! 

Vraag naar de voorwaarden.

bottom of page