

De auto
Hoe leuk is dit dan?!
Weer zo'n iconische auto uit de jaren '80/'90. Opel wilde in die tijd eens goed meekomen met de Duitse concurrentie. Dat hebben ze goed voor elkaar gehad, want de Omega werd 'auto van het jaar" in 1987. Het moest de tegenhanger worden van de Mercedes E en de BMW 5-serie, echter met een wat vriendelijker geprijsde prijslijst.In verhouding veel vermogen en ook de Duitse degelijkheid. Later kwam nog de Lotus-variant en de Omega Evolution 500.
Dit exemplaar is van 1987 en dus van de eerste generatie. Bijkomend voordeel in Nederland is natuurlijk dat hij in het gunstige mrb-tarief valt. Je betaalt slechts een kwart van het oorspronkelijke tarief.
De Omega is in Duitsland op de kop getikt en is inmiddels voorzien van een Nederlands kenteken.
Staat van de auto:
Keurig exemplaar. Zowel in- als exterieur zijn erg goed verzorgd.Uiteraard is deze 3000 nog voorzien van zijn eigenwijze originele stripping en natuurlijk die heerlijke Old School achterspoiler.
De auto staat op keurige all weather banden.
Het rijden:
Het begint al bij het instappen: je nestelt je goed in de half lederen optionele Recaro-sportstoelen.De motor slaat direct goed aan en dan de eerste versnelling in. Grappig dat een Opel zo'n kenmerkend schakel-gedrag heeft, of 'had', denk ik eigenlijk.
Met rijden merk je dat je inderdaad met een potente jongen onderweg bent. Mooie 6-in-lijn met een heel fijn weggedrag.
Leuke auto, leuk exemplaar, goede investering!
Het onderhoud:
De Opel is voorzien van een Duitse onderhoudshistorie. De vorige eigenaresse heeft nog wat onderhoud laten uitvoeren: rekening voorhanden.
Verder heeft de Omega een serviceboekje met diverse meldingen van onderhoud.
Specificaties
Bouwjaar
09-1987
Kilometerstand
128.595
Kleur
Romanesque Silver Metallic
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Cilinderinhoud
2.935
kW /
115
PK
156
Cilinders
6
APK
nieuw
Kenteken
HHD-69-N
























